مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 11:352023-08-03اجتماعي

تفاوت سوگ در کودکی و بزرگسالی 


یک نویسنده کودک و مشاور خانواده اظهار کرد: سوگ در کودکان بسیار متفاوت از زمان بزرگسالی است و باید مراقب رفتارمان با کودک در این شرایط باشیم.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک نویسنده کودک و مشاور خانواده اظهار کرد: سوگ در کودکان بسیار متفاوت از زمان بزرگسالی است و باید مراقب رفتارمان با کودک در این شرایط باشیم.

فاطمه حسینی فر، در گفت وگو با ایسنا گفت: یکی از موارد سوگ مرگ است و مفهوم مرگ یک مفهوم انتزاعی است که حتی اندیشمندان از درک معنای دقیق و کامل آن ناتوانند.

وی با بیان اینکه درک موارد انتزاعی برای کودکان به ویژه در سنین پایین تر سخت است و به مرور هرچه بزرگ تر شوند موارد انتزاعی را درک می کنند، تصریح کرد: مفهوم مرگ برای کودکان ابهام ترسناکی می تواند داشته باشد مگر اینکه بتوانیم با مفاهیم ساده و علمی این مسئله را توضیح دهیم.

حسینی فر با بیان اینکه زمانی که کودک با معمای ترسناک مرگ یکی از عزیزانش مواجه می شود، راهی برای فرار از آن ندارد، اظهار کرد: گاهی شاید احساس کند مرگ مفهومی موقتی بوده و دلتنگی و بی تابی به سراغش آید؛ کنار آمدن با مفهوم مرگ عزیزان برای کودکان سخت و سنگین است، اما باید برای توضیح آن و آرام کردن کودک از مفاهیم عینی بهره ببریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت سوگ در کودکی و بزرگسالی 

تفاوت سوگ در کودکی و بزرگسالی